„Dzień dobry! Chcę schudnąć. Szybko! Co mam zrobić? Jaką Pani dietę poleca?”

„Dzień dobry! Chcę schudnąć. Szybko! Co mam zrobić? Jaką Pani dietę poleca?”

Dostaję ostatnio bardzo dużo takich pytań. Zwłaszcza teraz, gdy jest coraz cieplej. Zmotywowało mnie to do napisania specjalnego postu na ten temat, żeby nie odpowiadać ciągle i każdemu z osobna na te same pytania.

dietaKochani!
Zrzucenie zbędnych kilogramów nie jest prostą sprawą. Zwłaszcza, jeśli masz na myśli tkankę tłuszczową, a nie mięśniową, na czym przede wszystkim powinno Ci zależeć. Z tego względu nie mogę prosto, jednoznacznie i w kilku zdaniach odpowiedzieć na takie pytanie, choć bardzo bym chciała. Redukcja tkanki tłuszczowej to bardziej skomplikowany proces. Do tego każdy z nas jest inny i na każdego, co innego zadziała. Ja nie jestem wróżką, nie umiem czytać z gwiazd i na podstawie krótkiego pytania: „Jak schudnąć?” nie mogę bez szczegółowego wywiadu w kilku słowach dać jednoznacznej odpowiedzi. Oczywiście jest kilka podstawowych zasad, które mają zastosowanie do wszystkich, ale musisz zrozumieć, że aby przeprowadzić zdrową i skuteczną redukcję, konieczne jest przeprowadzenie szczegółowej rozmowy na temat Twojej osoby i stanu Twojego zdrowia. Dieta musi być indywidualnie dopasowano do Ciebie. Słyszałeś, że jak „coś jest do wszystkiego, to jest do niczego?” W aspekcie diety te powiedzenie właśnie się bardzo dobrze sprawdza. Natomiast wiele osób, którym o tym mówię, reaguje oburzeniem, czego zupełnie nie rozumiem.

Do ułożenia jadłospisu, który będzie skuteczny i przyniesie oczekiwane rezultaty potrzebnych jest wiele informacji. Komunikat: „Chcę schudnąć” to za mało. Najważniejsze informacje, które są niezbędne to m.in.:
– wiek, waga, wzrost,
– tryb życia,
– rodzaj i intensywność aktywności fizycznej,
– przebyte i obecne choroby oraz inne dolegliwości zdrowotne,
– nietolerancje i alergie pokarmowe,
– stosowane leki i suplementy,
– wyniki podstawowych badań (na początek, a później ewentualnie bardziej szczegółowa diagnostyka),
– wcześniej stosowane diety,
– aktualny sposób odżywiania, przyzwyczajenia i nawyki żywieniowe.
To są podstawowe informacje, które są potrzebne, aby ułożyć skuteczny jadłospis w celu redukcji tkanki tłuszczowej lub poprawy stanu zdrowia. Jednak tak naprawdę w tracie szczegółowego wywiadu żywieniowego po kolei wychodzi wiele innych informacji, które mają istotne znaczenie dla redukcji tkanki tłuszczowej lub terapii chorób dietozależnych, a z których pacjent często nie zdaje sobie sprawy.

Kochani, naprawdę nie ma uniwersalnego sposobu dla Wszystkich. Nie da się odpowiedzieć na pytanie: „Jak schudnąć?” krótko i zwięźle. Im szybciej to zrozumiesz, tym lepiej dla Ciebie.

Chciałam tu wspomnieć o jeszcze jednej bardzo istotnej kwestii. Jeśli ktoś zdecyduje się wypełnić przygotowany przeze mnie szczegółowy formularz niech to zrobi jak najbardziej dokładnie i szczerze! Przykro mi, ale jeśli ktoś na zadawane pytania odpowiada krótko, jednym słowem lub co najgorsze omija niektóre z nich z lenistwa, bo mu się nie chce, to niech nie oczekuje ode mnie, że ja będę się domyślać lub zakładać pewne sprawy z góry. Przykład: Pani prosi mnie o formularz, wysyłam jej. W formularzu na połowę pytań nie odpowiedziała, nawet daty urodzenia nie wpisała, a na koniec dodała, że chce jak najszybciej schudnąć. I jak ja mam ułożyć dietę, jak nie mam podstawowych informacji? (Czy da radę upiec chleb bez mąki?) Przykro mi, ale jak ktoś jest tak leniwy i sam nie wkłada zaangażowania w naszą współpracę, to ja nie będę tego robić za dwoje. Ja daję 100% swojego zaangażowania, wsparcia i pomocy. Wkładam całe serce w swoją pracę. Ale tego samego oczekuję od Ciebie! Jeśli Ty się nie zaangażujesz, to niestety, ale nie osiągniemy takich rezultatów, jakich oczekujesz! Już po tym, jak ktoś wypełni formularz, widzę czy mu zależy, czy nie. Czym dokładniej wyplenisz formularz, tym ja będę mogła lepiej i skuteczniej Ci pomóc. Im więcej informacji mam o Tobie, to zapewniam Cię, że jestem w stanie dużo skuteczniej Ci pomóc! Przy wypełnianiu formularza i w trakcie wywiadu żywieniowego wstyd wkładasz do kieszeni. Tu nie ma miejsca na żadne kłamstwa i pominięcia. A wiesz dlaczego? Bo walczysz nie tylko o kilka kilogramów mniej, ale przede wszystkim o swoje zdrowie! Czy wiesz, że pominięcie niektórych według Ciebie mało istotnych faktów może nieść poważne konsekwencje zdrowotne? Tak więc szczerość, dokładność, szczegółowość to podstawa wypełnienia formularza i przeprowadzanych konsultacji. Im więcej dasz Ty od siebie, tym wiem więcej ja dam od siebie i bardziej będę mogła Ci pomóc, a Ty wtedy osiągniesz lepsze rezultaty. Pamiętaj, robisz to dla siebie, a nie dla mnie!

I jeszcze jedno. Nie „szybko”! Znasz przysłowie: „Co nagle, to po diable?” I tu się sprawdza ono w zupełności. Na swoje zdrowie i sylwetkę pracujesz całe życie, nie da się tego zrobić szybko. Raz, dwa i już. Oczywiście, możesz powiedzieć, że się da. Jednak pomyśl chwile i zastanów się jak długo utrzyma się efekt i jak wpłynie to na Twoje zdrowie. Myśl długofalowo. Zresztą osoby, które już stosowały „szybkie diety” lub diety pożyczone od koleżanki, które nie były do nich dopasowane, wiedzą o czym mówię. widzą o czym piszę.

Kochani szanujmy siebie, swój czas i swoje zdrowie. Jeśli jesteś zdeterminowany, wiesz czego chcesz i Ci zależy, to napisz, a na pewno Ci pomogę! Tylko pamiętaj, że też musisz się zaangażować. Sama, bez Ciebie, nie zrobię wszystkiego, nawet jeśli bardzo bym chciała. Jednak jeśli mi zaufasz, będziesz szczerze i skrupulatnie współpracował ze mną, efekty będą takie, jakich oczekujesz, a nawet jeszcze lepsze! Obiecuję! 🙂

P.S. Jeśli jesteś teraz rozczarowany treścią tego wpisu, to przykro mi, ale nic na to nie poradzę. Nie ma szybkiego, prostego i uniwersalnego sposobu czy środka dla wszystkich na redukcję tkanki tłuszczowej. Nie ma cudownej pigułki, którą łykniesz, popijesz wodą i pożegnasz się ze zbędną tkanką tłuszczową. Gdyby to było możliwe, nie byłoby tylu ludzi otyłych na świcie. A jest ich coraz więcej, niestety także wśród dzieci…

Wydrukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *