Pieczona golonka!

Dziś mam dla Was przepis na pyszną pieczoną golonkę! Akurat na zbliżający się weekend 🙂

Czy na „diecie” można jeść takie „rzeczy”?
Pewnie, że można! Nawet trzeba 🙂
I trzeba obalać mity i przestać jeść tylko kurczaka! 😉

Kolejny raz powtarzam, nie bójmy się tłuszczy!
I to tych zwierzęcych!
Kwasy tłuszczowe nasycone pochodzenia zwierzęcego są nam bardzo potrzebne. M.in. budują one błony komórkowe i są kluczowe dla zdrowia kości, ponieważ warunkują wbudowywanie do nich wapnia.
Jedzmy tłuste mięsa: boczek, karkówka, golonka! Pamiętajmy tylko, żeby mięso pochodziło z dobrego źródła.

A teraz przedstawiam Wam przepis na moją golonkę!

Pieczona golonka

Składniki:
1. Jedna duża golonka wieprzowa
2. 3 marchewki
3. 2 cebule
4. 3 listki laurowe
5. Kilka ziarenek ziela angielskiego
6. 2 ząbki czosnku
7. Sól
8. Pieprz
9. Bazylia

Przygotowanie:
1. Golonkę dokładnie umyć, włożyć do garnka i zalać wodą. Delikatnie posolić. Dodać listki laurowe i ziele angielskie. Gotować ok. 1,5 h.
2. Golonkę wyjąc z wody i trochę przestudzić.
3. Golonkę natrzeć rozgniecionym ząbkiem czosnku, solą, bazylią i pieprzem.
4. Tak przygotowane mięso włożyć do naczynia żaroodpornego z pokrojonymi kawałkami marchewki i cebuli, a następnie zalać 3/4 szklanki wody, w której gotowała się golonka.
5. Wstawić do piekarnika i piec ok. 1,5 h w ok. 200 stopniach. Co jakiś czas można polewać ją płynem, w którym się piecze.
6. 10 min. przed końcem pieczenia można zdjąć pokrywkę, żeby skóra się bardziej przyrumieniła.

golonka

 

Smacznego!

P.S. A jeśli ktoś woli mniej tłustą golonkę, to polecam pieczoną golonkę z indyka 😉

Wydrukuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *