„No i teraz najważniejsze – EFEKTY 😀 W międzyczasie miałam kilka wieczorów panieńskich, kilka wesel i innych imprez, więc wpadało też coś niezdrowego, choć w granicach rozsądku (naprawdę jestem z siebie dumna!).

W tym momencie (ważyłam się dziś 3.08. rano) ważę 92 kg. Schudłam więc przez prawie 2 miesiące prawie 8 kg! To mega motywujące i tak mnie cieszy, jak nie wiem co! 🙂

Pomiary i waga z 12.07.:
WAGA: 94,7 kg (-5,2 kg) / po 28 dniach diety było to -4,7 kg.
WYMIARY:
* pod biustem: 90 (-2 cm)
* talia: 92 (-5 cm)
* brzuch: 104 (-6 cm)
* biodra: 109 (-4 cm)
* pupa: 111 (-5 cm)
* udo: 66 (-1 cm)
* kolano: 44 (+2 cm?)
* łydka: 43 (-1 cm)
* ręka: 35 (bez zmian).

Czuję się świetnie! Dzięki temu, że widzę rezultaty (i osoby wokół mnie też!) chce mi się działać dalej i wiem, że można, że dam radę 🙂 Za to bardzo Ci dziękuję! Przyzwyczaiłam się do takiego rodzaju śniadań, jakie mi rozpisałaś, a także do niejedzenia pieczywa i unikania nabiału – jest mi z tym całkiem dobrze. Na cerze nie widzę jeszcze zbytnio rezultatów, ale myślę, że wszystko w swoim czasie :)”

Aneta

Kotleciki pieczarkowo-drobiowe

Czasami jest tak, że najsmaczniejsze potrawy powstają z niczego i nieplanowanie. I tak było tym razem. Nie miałam pomysłu na obiad, a w lodówce miałam pudełko pieczarek i dwie piersi z kurczaka, więc zrobiłam kotleciki. Wyszły tak dobre, że postanowiłam podzielić się z Wami przepisem.

Czytaj dalej

Sałatka z wędzonym łososiem

Lato kocham za to, że mam pod dostatkiem różne rodzaje świeżych warzyw, które uwielbiam. Nie wyobrażam sobie bez nich żadnego posiłku, a teraz korzystam, ile się tylko da. Świeże warzywa to prawdziwe bomby witaminowo-mineralne. Przede wszystkim robię z nich różnego rodzaju sałatki. I Was również zachęcam do tego. A na zachętę mam przepis na pyszną sałatkę z łososiem. Tak, wiem, co do łososia różne są opinie, ale ja uważam, że nie można popadać ze skrajności w skrajność i od czasu do czasu nie zaszkodzi. Można go też zastąpić inną rybą, mięsem, jajkiem lub po prostu zrobić bez dodatku białkowego jako przekąskę czy sałatkę do obiadu. Ale z łososiem, naprawdę jest pyszna. 😉

Czytaj dalej

Selen – pierwiastek życia?

Selen jest pierwiastkiem chemicznym należący do mikroelementów. Został odkryty w 1817 r. przez szwedzkiego chemika J. Berzeliusa. Nazywany jest pierwiastkiem życia, ponieważ jego obecność w naszym organizmie jest niezbędna do jego prawidłowego funkcjonowania. Zlokalizowany jest w nerkach, wątrobie, śledzionie, trzustce, tarczycy, sercu, mózgu, płucach, kościach i mięśniach szkieletowych, gdzie tworzy selenobiałka.

Czytaj dalej

Kurczak w sosie kurkowo-kokosowym

Lubicie grzyby? Ja bardzo! Zarówno w sosach, zupach czy same duszone z cebulką czy w jajecznicy. Kiedyś, gdy miałam więcej czasu, często chodziłam do lasu, który był niedaleko i sama zbierałam grzyby lub z mamą czy bratem. Potem część mroziliśmy, a część suszyliśmy. W zimę było jak znalazł, zwłaszcza na wigilijne pierogi z kapustą i grzybami. 😛 A dziś mam dla Was przepis na pyszne, delikatne i rozpływające się w ustach danie z kurkami. Naprawdę polecam wypróbować! 😉

Czytaj dalej

Babka ziemniaczana

Mimo że jestem dietetykiem, to nie zawsze jem „fit” i czasami robię bardzo różne dania i nie zawsze uchodzące jako „zdrowe”. Ale wszyscy jesteśmy tylko ludźmi 😉 Dziś na jedno z nich mam dla Was przepis, który dostałam od koleżanki, ale też lekko go zmodyfikowałam. Jest to babka ziemniaczana z boczkiem i mięsem mielonym. Przez wielu z Was może być znana jako tradycyjne danie „kugel”. Myślę, że każdy z nas może od czasu do czasu pozwolić sobie na takie pyszności. A babka jest naprawdę smaczna zarówno na ciepło, jak i na zimno. Ja zjadam zawsze górą warzyw, bo nie wyobrażam sobie bez nich posiłku. A może już robiliście sami już taka babkę ziemniaczaną?

Czytaj dalej

Jak poprawić jakość snu?

W obecnych czasach wiele osób zapomina o tym jak duże znaczenie ma sen oraz wielu z nas ma problemy z zaśnięciem, wybudzaniem się w nocy, bezsennością, brakiem regeneracji po przespanej nocy i ogólnie mówiąc ze snem. Pęd życia i nadmiar obowiązków robi swoje. Duże znaczenie mają też różne problemy i zaburzenia zdrowotne. Jednak zanim sięgniesz po różne magiczne tabletki i suplementy zadbaj o podstawy.

Czytaj dalej

„Co tu dużo mówić, Marta ma po prostu dar! Profesjonalistka, która ma ogromną wiedzę i przekłada ją na codzienną praktykę. Pod jej okiem na pewno znajdziesz przyczynę swoich dolegliwości oraz wesprze Cię na drodze do zdrowia, dobrego samopoczucia i pięknej sylwetki. Polecam z całego serca

Ewa

„Specjalistka z ogromną wiedzą i doświadczeniem. Jeśli szukasz wsparcia dietetycznego na wysokim poziomie to jest to idealna osoba. Nie dostaniesz tu gotowca, tylko indywidualny plan żywieniowy po obszernym wywiadzie i wykonaniu odpowiednich badań. Szczerze polecam”

Renata

„Pani Marto,
Na początek dziękuje, bo miesiąc dużo mi dał:)

Przesyłam w załączniku tabelka nie jest pewnie wyczerpująca, ale pisałam to co myślałam. Przepisałam w word, bo ja sobie notatki robiłam pisane:D

Jeśli chodzi o jadłospis to stosowałam się bardzo, gotowałam i w termosach brałam jedzenie do pracy:) Czuję się po miesiącu dużo lepiej, jestem jakaś najedzona. Może to dziwnie brzmi. Nie wiem czy to zasługa diety i suplementów, ale mam bardzo ładną cerę i włosy, lubię patrzeć na siebie w lustro i odzyskałam jakiś promyk nadziei i wierzę, że będzie lepiej. Dieta i to co robię jest bardzo motywujące dla mnie i daje mi poczucie ogromnej nadziei i pozytywizmu, który kilka miesięcy wcześniej straciłam po poronieniu. Trochę się rozpisałam o moich emocjach, ale to chyba ważne bo dieta dała mi sens, że coś mogę zmienić:)”

Joanna