Domowe sajgonki

Wielu osobom sajgonki kojarzą się z czymś niezdrowym czy produktem typu fast food. I o ile pójdziemy do kiepskiej jakości knajpy, w której są one smażone na głębokim tłuszczu i nie wiemy, co się w nich dokładnie znajduje, to tak może być. Jednak sajgonki możemy przygotować samodzielnie w domu z dobrych składników oraz w sposób, który trochę zmniejszy ich kaloryczność. Jest to też fajny sposób na przemycenie większej ilości warzyw i urozmaicenie posiłku nie tylko dla dzieci, ale także dorosłych. I dziś mam dla Was przepis na domowe sajgonki 😉

Składniki na domowe sajgonki:

1. 500g mięsa mielonego (wieprzowego, drobiowego)
2. 450g mrożonej włoszczyzny/mieszanki chińskiej
3. 1 ząbek czosnku
4. 1 cebula
5. 2 jajka
6. Oliwa z oliwek
7. Papier ryżowy
8. Imbir, sól, pieprz, ostra papryka

Sposób przygotowania domowych sajgonek:

1. Na patelni lekko podsmażyć pokrojoną w drobną kostkę cebulkę z rozgniecionym ząbkiem czosnku. Zdjąć z patelni, a następnie udusić mrożoną włoszczyznę.
2. Mięso mielone również usmażyć na patelni na oliwie.
3. Wszystko przełożyć do jednej większej miski i wymieszać razem z jajkami i przyprawami.
4. Płaty papieru ryżowego zanurzać w letniej wodzie na ok. 5 sekund, a następnie położyć na drewnianej desce do krojenia, a na to układać po czubatej łyżce mięsa. Najlepiej łączyć ze sobą 2 papiery ryżowe. Ułożyć je na desce tak, aby jeden zachodził na drugi. Tak będzie łatwiej zawinąć sajgonkę, żeby nic nie wypadało ze środka. Domowe sajgonki najlepiej zwijać tak, jak krokiety, czyli najpierw zawijamy dół, potem boki, a następnie górę i robimy rulonik. Moje niestety trochę się spłaszczyły. 😛
5. Przygotowane sajgonki układamy na talerzu tak, aby nie stykały się ze sobą, ponieważ wtedy zaczną się kleić i będzie ciężko je rozdzielić. Najlepiej od razu je smażyć.
6. Sajgonki smażyć z każdej strony do uzyskania złocistego koloru. Następnie układać na ręczniku papierowym, żeby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.
7. Możemy zjeść je same, z surówką lub połączyć z ryżem i warzywami na obiad 🙂

Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Cześć!

Nazywam się Marta Skoczeń. Dietetyka to moja praca i pasja. Uwielbiam pomagać ludziom w rozwiązywaniu ich problemów zdrowotnych. Chcę pokazać, że za pomocą odpowiedniej diety i aktywności fizycznej można zmienić swoje życie na lepsze.

Odbierz darmowy rozdział

Zapisz się do newslettera i odbierz darmowy rozdział mojego ebooka “Niedoczynność tarczycy i Hashimoto w pigułce”.

Odbierz darmowy rozdział

Zapisz się do newslettera i odbierz darmowy rozdział mojego ebooka “Niedoczynność tarczycy i Hashimoto w pigułce”.

Ta strona korzysta z ciasteczek (pliki cookies), aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Przekazując swoje dane w trakcie korzystania ze strony wyrażasz zgodę na ich przetwarzanie i przechowywanie na serwerze. Dane te są przechowywane w sposób bezpieczny, a ich administratorem jest Marta Skoczeń prowadząca działalność pod nazwą Poradnia dietetyczna „Apetyt na Życie” specjalista ds. żywienia Marta Skoczeń. W każdej chwili możesz żądać ich usunięcia za pomocą formularza kontaktowego.