Jak jeść w czasie świąt? Jak nie przytyć w święta?

Coraz bliżej święta i coraz więcej moich pacjentów i innych osób ze strachem pyta: Jak jeść we święta? Czy zrezygnować z tradycyjnych i domowych potraw przygotowując ich zdrowsze wersje? Co zrobić u babci na kolacji wigilijnej, a co u cioci na obiedzie? Czy popuścić sobie pasa i cieszyć się chwilą? Czy trzymać się swoich założeń żywieniowych? A jak z odchudzaniem?

Jak jeść w czasie świąt? Jak nie przytyć w święta?

Ostatnio co chwila słyszę te i inne podobne pytania. A jaka jest odpowiedź? To wszystko zależy! Zależy, jaki masz cel, motywację, co chcesz osiągnąć za pomocą zdrowego odżywiania. Zależy czy skończy się na jednym kawałku ciasta czy na pięciu. Zależy czy jesteś zdrowy czy masz niedoczynność tarczycy, insulinooporność, cukrzycę czy inne choroby. Zależy czy będziesz jadł przygotowane przez babcię potrawy wbrew sobie czy z uśmiecham na twarzy, bo jesz tylko tak raz do roku, a na co dzień trzymasz się swoich zasad. I tych zależy można wymieniać bez końca. Trzeba też pamiętać o konsekwencjach. Inne poczuje osoba zdrowa, inne osoba na redukcji, a inne osoba z insulinoopornością. Jeśli weekendowe świąteczne szaleństwo nie skończy się dla Ciebie bólami brzucha i problemami zdrowotnymi, to możesz trochę odpuścić, ale jeśli potem masz cierpieć przez kilka następnych dni i stan Twojego zdrowia może się pogorszyć, to zastanów się czy naprawdę warto. To Ty sam musisz się zastanowić, co dla Ciebie jest najważniejsze i na co możesz sobie pozwolić.

Co jeść w czasie świąt?

Pobierz darmowego  świątecznego ebooka. Znajdziesz w nim moje świąteczne przemyślenia, wskazówki związane ze świątecznym jedzeniem. Ebook jest dla osób zdrowych i odchudzających się. Uczy, jak jeść, aby nie przytyć, uniknąć bólów brzucha i czuć się dobrze po świętach. Pokazuje jak się cieszyć świątecznym czasem z rodziną.

Pobierz darmowego ebooka na ten temat 😉


.

Dołącz do rozmowy

1 komentarz

  1. Dobrym pomysłem jest przygotowanie kilku zdrowszych wersji świątecznych propozycji! Wtedy, gdy mamy ochotę na więcej niż powinniśmy, zawsze możemy sięgnąć po „zamiennik”. I mamy czystsze sumienie. Ja niestety na pewno polegnę przy słodkościach 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Cześć!

Nazywam się Marta Skoczeń. Dietetyka to moja praca i pasja. Uwielbiam pomagać ludziom w rozwiązywaniu ich problemów zdrowotnych. Chcę pokazać, że za pomocą odpowiedniej diety i aktywności fizycznej można zmienić swoje życie na lepsze.

Odbierz darmowy rozdział

Zapisz się do newslettera i odbierz darmowy rozdział mojego ebooka „Niedoczynność tarczycy i Hashimoto w pigułce”.

Ta strona korzysta z ciasteczek (pliki cookies), aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Przekazując swoje dane w trakcie korzystania ze strony wyrażasz zgodę na ich przetwarzanie i przechowywanie na serwerze. Dane te są przechowywane w sposób bezpieczny, a ich administratorem jest Marta Skoczeń prowadząca działalność pod nazwą Poradnia dietetyczna „Apetyt na Życie” specjalista ds. żywienia Marta Skoczeń. W każdej chwili możesz żądać ich usunięcia za pomocą formularza kontaktowego.