O suplementach słów kilka!

Bardzo często suplementy są istotnym elementem leczenia, zwłaszcza u osób z upośledzonym trawieniem, zaburzającym wchłanianie niezbędnych składników pokarmowych. Można je odstawić, kiedy proces leczenia zostanie zakończony, a zbalansowana dieta zapewni niezbędne składniki pokarmowe. Witaminy i zioła zaliczamy do naturalnych substancji, ale przyjmowanie ich wiąże się także z pewnym ryzykiem, dlatego należy wprowadzać je pojedynczo i zaczynać od niskich dawek. Nigdy nie stosujemy kilku suplementów na raz w pełnej dawce. Pozwoli to na wychwycenie reakcji ubocznych i powiązanie je z właściwym preparatem, bez konieczności odstawienia wszystkich przyjmowanych preparatów.

vitamins-26622_960_720Należy również pamiętać, że kampanie produkujące suplementy nie muszą przestrzegać tych samych surowych przepisów dotyczących produkcji i oznakowania, co kampanie produkujące leki. W wyniku tego nie wszystkie suplementy zawierają dokładnie to, co powinny albo zawierają inne dawki, a czasami nawet znajdują się w nich produkty, których nie ma na etykiecie. Dodatkowo wiele substancji wypełniających prowadzi do reakcji alergicznych i zapobiega prawidłowej absorpcji suplementu. Ze stosowaniem suplementów wiążą się również takie problemy, jak np. kupienie niewłaściwego produktu, stosowanie złej dawki, używanie suplementu w niewłaściwy sposób, branie suplementu sporadycznie, zapominanie o nim itd. Można wydawać dużo pieniędzy na bardzo dobre produkty, ale jeśli nie stosuje się ich właściwie, to na darmo traci się pieniądze.

Wchłanianie niektórych suplementów może być zaburzone przez obecność innych związków czy pożywienie. Niektóre suplementy lepiej są przyswajalne, jeśli przyjmujemy je w czasie jedzenia lub z innymi substancjami. W przypadku innych ważny jest czas przyjmowania, ponieważ mogą np. powodować zaburzenia koncentracji i senność. W szczególności jest to ciężkie przy braniu dużej ilości leków, gdzie mogą się one pomylić lub nie będą brane na czas.

Także przed włączeniem do swojego menu różnych suplementów rozważ powyższe kwestie i nigdy nie przyjmuj ich bezmyślnie!!!

A o tym, jakie suplementy warto włączyć do swojej diety, można przeczytać tutaj.

Przyłącz się do konwersacji

1 komentarz

  1. Uważa że, jedynym słusznym suplementem jest witamina D w okresie jesienno zimowym. Reszta suplementów nie daje korzyści co jest udowodnione. Poza tym brakujące składniki lepiej uzupełnić z dietą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Cześć!

Nazywam się Marta Skoczeń. Dietetyka to moja praca i pasja. Uwielbiam pomagać ludziom w rozwiązywaniu ich problemów zdrowotnych. Chcę pokazać, że za pomocą odpowiedniej diety i aktywności fizycznej można zmienić swoje życie na lepsze.

Odbierz darmowy rozdział

Zapisz się do newslettera i odbierz darmowy rozdział mojego ebooka “Niedoczynność tarczycy i Hashimoto w pigułce”.

Odbierz darmowy rozdział

Zapisz się do newslettera i odbierz darmowy rozdział mojego ebooka “Niedoczynność tarczycy i Hashimoto w pigułce”.

Ta strona korzysta z ciasteczek (pliki cookies), aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Przekazując swoje dane w trakcie korzystania ze strony wyrażasz zgodę na ich przetwarzanie i przechowywanie na serwerze. Dane te są przechowywane w sposób bezpieczny, a ich administratorem jest Marta Skoczeń prowadząca działalność pod nazwą Poradnia dietetyczna „Apetyt na Życie” specjalista ds. żywienia Marta Skoczeń. W każdej chwili możesz żądać ich usunięcia za pomocą formularza kontaktowego.