Polędwica wołowa z warzywami

Dziś polecam Wam polędwicę wołową z warzywami! Można ją zjeść na śniadanie, jeśli ktoś jada śniadania białkowo-tłuszczowe tak jak ja lub przygotować na obiad z ryżem, kaszą lub makaronem. Przygotowana porcja jest spora, a więc starczy na większą liczbę posiłków lub obiad dla całej rodziny 😉 Mam także dla Was przepis w dwóch wersjach! Dla zabieganych i dla tych, którzy mają więcej czasu i mogą poszaleć w kuchni! 😉 Zapraszam 😉

Polędwica wołowa z warzywami

Wersja dla zabieganych
Składniki:
1. 500 gramów polędwicy wołowej
2. 3 łyżki masła klarowanego
3. Mieszanka chińska mrożona – 750 gramów
4. 500 ml przecieru pomidorowego
5. Sól, pieprz, bazylia, słodka i ostra papryka, imbir, kmin rzymski

Przygotowanie:
1. Polędwicę wołową pokroić w kostkę, wymieszać ze słodką i ostrą papryką, a następnie wyłożyć na rozgrzane na patelni masło. Smażyć, aż mięso zmieni kolor i będzie miękkie.
2. Dodać włoszczyznę i dusić razem do miękkości.
3. Wlać przecier pomidorowy i dusić razem jeszcze ok. 5 min. na wolnym ogniu.
4. Doprawić do smaku przyprawami.
5. Sól dodajemy na sam koniec, inaczej wołowina będzie twarda!

Wersja dla tych, którzy mają czas, żeby poszaleć w kuchni
Składniki:
1. 500 gramów polędwicy wołowej
2. 3 łyżki masła klarowanego
3. 500 ml przecieru pomidorowego
4. 2 marchewki
5. 1 czerwona papryka
6. 1 żółta papryka
7. Kawałek pora
8. Sól, pieprz, bazylia, słodka i ostra papryka, imbir, kmin rzymski

Przygotowanie:
1. Polędwicę wołową pokroić w kostkę, wymieszać ze słodką i ostrą papryką, a następnie wstawić do lodówki na godzinę. Po tym czasie wyłożyć mięso na rozgrzane na patelni masło. Smażyć, aż zmieni kolor i będzie miękkie.
2. Dodać pokrojone w kostkę lub paski warzywa.
3. Dusić razem, aż warzywa i mięso będę miękkie.
6. Wlać przecier pomidorowy i dusić razem jeszcze ok. 5 min. na wolnym ogniu.
7. Doprawić do smaku przyprawami.
8. Sól dodajemy na sam koniec, inaczej wołowina będzie twarda!

wołowina w sosie2

Smacznego!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Cześć!

Nazywam się Marta Skoczeń. Dietetyka to moja praca i pasja. Uwielbiam pomagać ludziom w rozwiązywaniu ich problemów zdrowotnych. Chcę pokazać, że za pomocą odpowiedniej diety i aktywności fizycznej można zmienić swoje życie na lepsze.

Odbierz darmowy rozdział

Zapisz się do newslettera i odbierz darmowy rozdział mojego ebooka “Niedoczynność tarczycy i Hashimoto w pigułce”.

Odbierz darmowy rozdział

Zapisz się do newslettera i odbierz darmowy rozdział mojego ebooka “Niedoczynność tarczycy i Hashimoto w pigułce”.

Ta strona korzysta z ciasteczek (pliki cookies), aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Przekazując swoje dane w trakcie korzystania ze strony wyrażasz zgodę na ich przetwarzanie i przechowywanie na serwerze. Dane te są przechowywane w sposób bezpieczny, a ich administratorem jest Marta Skoczeń prowadząca działalność pod nazwą Poradnia dietetyczna „Apetyt na Życie” specjalista ds. żywienia Marta Skoczeń. W każdej chwili możesz żądać ich usunięcia za pomocą formularza kontaktowego.